українська мова

15 квітня 2020 р.

ДОСЛІДЖУЄМО ТАБЛИЦЮ МНОЖЕННЯ ЧИСЛА 2


Людство пройшло довгий шлях, доки з’явилися числа. Число постійно переосмислювалось та вивчалося людиною. За допомогою чисел людина пізнає навколишній світ. Людина навчилася у будь-яких предметах та явищах «бачити» числа, перелічуючи кількість предметів, вимірюючи їх величини, додаючи та віднімаючи результати вимірювання. Сьогодні починаємо вивчати таблиці множення. А чи знаєте, що таблиці множення були відомі ще цивілізації стародавніх греків?Таблиця множення має ім’я давньогрецького філософа Піфагора. Він жив більш як 2500 років тому і був не тільки відомим математиком, ученим, філософом, а й учителем. Школа Піфагора, як і інші школи того часу, була несхожа на теперішню. Піфагор говорив з учнями, гуляючи по вулицях, по саду, по березі річки. Говорили про те, що зустрічалося їм на шляху: про торговців, про тварин, про загадкові явища природи. Нелегко було стати учнем Піфагора. Вчитель не одразу допускав новачків до участі в своїх бесідах. По два-три роки вони повинні були мовчати не маючи права заговорити з учителем, задати йому питання. Тільки пройшовши через таке випробування, вони ставали повноправними учнями.
Отже, сьогодні ми починаємо пізнавати секрети таблиці Піфагора з великою повагою до цієї видатної людини і до науки математики, яка була сенсом його життя.




       – Що показує другий множник? (скільки разів повторюється число). Як можна перевірити відповідь?
         Складання   таблиці множення числа 2
       — Знаходити добуток за допомогою додавання незручно. Треба скласти і вивчити результати множення числа 2 на числа 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, тобто скласти таблицю множення числа 2. 

— Складіть приклад на додавання.

       2+2=4
-         Замініть цей приклад множенням.
2*2=4

 2+2+2=6
-         Замініть його множенням.
2*3=6
-         Який буде наступний приклад на множення? Чому?
  2+2+2+2=8
2*4=8


   СКЛАДАННЯ ТАБЛИЦІ МНОЖЕННЯ ЧИСЛА 2

    


 Розв'язування задачі
-         Користуючись таблицею, розв' язати задачу.
1)    У два акваріуми помістили по дві рибки. Скільки всього рибок?
2*2=4(р.)
Відповідь:4 ибки помістили в акваріум
2)    На 4 соняшники сіло по 2 бджілки. Скільки всього бджілок?
4*2=8(бдж.)
Відповідь:8 бджілок сіло на соняшники
3)    П'ятьом песикам дали по два шматки м'яса. Скільки шматків м'яса роздали?
5*2=10(ш.)
Відповідь:10 шматків м'яса роздали 
4)    По два морозива отримали 8 слоненят. Скільки потрібно було купити морозива?
 2*8=16(м.)
Відповідь:16 морозива потрібно було купити
5)Маса одного кроля 2 кг. Яка маса шести таких кролів?

2*6=12( кг)
Відповідь: 12 кг маса шести таких кролів


Немає коментарів:

Дописати коментар