Людство
пройшло довгий шлях, доки з’явилися числа. Число постійно переосмислювалось та
вивчалося людиною. За допомогою чисел людина пізнає навколишній світ. Людина
навчилася у будь-яких предметах та явищах
«бачити» числа, перелічуючи кількість предметів, вимірюючи їх
величини, додаючи та віднімаючи результати вимірювання. Сьогодні починаємо
вивчати таблиці множення. А чи знаєте, що таблиці множення були відомі ще
цивілізації стародавніх греків?Таблиця множення має ім’я давньогрецького філософа Піфагора. Він жив
більш як 2500 років тому і був не тільки відомим математиком, ученим,
філософом, а й учителем. Школа Піфагора, як і інші школи того часу, була несхожа на
теперішню. Піфагор говорив з учнями, гуляючи по вулицях, по саду, по березі
річки. Говорили про те, що зустрічалося їм на шляху: про торговців, про тварин,
про загадкові явища природи. Нелегко було стати учнем Піфагора. Вчитель не одразу
допускав новачків до участі в своїх бесідах. По два-три роки вони повинні були
мовчати не маючи права заговорити з учителем, задати йому питання. Тільки
пройшовши через таке випробування, вони ставали повноправними учнями.
Отже,
сьогодні ми починаємо пізнавати секрети таблиці Піфагора з великою повагою до
цієї видатної людини і до науки математики, яка була сенсом його життя.
– Що показує другий множник? (скільки
разів повторюється число). Як можна перевірити відповідь?
Складання таблиці множення числа 2
— Знаходити добуток за допомогою додавання незручно.
Треба скласти і вивчити результати множення числа 2 на числа 2, 3, 4, 5,
6, 7, 8, 9, тобто скласти таблицю множення числа 2.
— Складіть приклад на додавання.
-
Замініть цей приклад множенням.
2*2=4
-
Замініть його множенням.
2*3=6
-
Який буде наступний приклад на
множення? Чому?
2*4=8
СКЛАДАННЯ ТАБЛИЦІ МНОЖЕННЯ ЧИСЛА 2
Розв'язування задачі
-
Користуючись
таблицею, розв' язати задачу.
1)
У два акваріуми
помістили по дві рибки. Скільки всього рибок?
2*2=4(р.)
Відповідь:4 ибки помістили в акваріум
2)
На 4 соняшники сіло по 2
бджілки. Скільки всього бджілок?
4*2=8(бдж.)
Відповідь:8 бджілок сіло на соняшники
3)
П'ятьом песикам дали по
два шматки м'яса. Скільки шматків м'яса роздали?
5*2=10(ш.)
Відповідь:10 шматків м'яса роздали
4)
По два морозива отримали
8 слоненят. Скільки потрібно було купити морозива?
2*8=16(м.)
Відповідь:16 морозива потрібно було купити
5)Маса одного кроля 2 кг.
Яка маса шести таких кролів?
2*6=12( кг)
Відповідь: 12 кг маса шести таких кролів
Немає коментарів:
Дописати коментар